İLETİŞİM KURARKEN (HAYAT BİLGİSİ DERS PLANI)
DERS: HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KAZANIM: A.2.24. Özensiz iletişimin yaratacağı sorunları
belirleyerek, öğretmeni ve arkadaşlarıyla iletişim kurarken nezaket ifadeleri kullanır.
TÜRKÇE KAZANIM:
1.Dinlemeokuma,yazma ve konuşma kurallarını uygular
2.Düzeyine uygun görsel okuma yapar,
3.İletişim sırasında göz kontağı kurar.
4.Duygu,düşünce ve izlenimlerini drama,tiyatro,müzikli oyun,kukla vb. yollarla sunar
Matematik kazanım:Gruplama yapar.
Görsel sanatlar kazanım: Duygu, düşünce ve izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleri ile ifade eder.
Müzik kazanım:Öğrendiği müzikleri birlikte seslendirir. .
Değerler eğitimi :Hoşgörü
BECERİLER :İletişim becerisini . Öz Yönetim (Etik Davranma) becerisini ,Problem Çözme becerisini geliştirmeye yöneliktir.
ARAÇ VE GEREÇLER:Hikaye metni,ders kitabı,cd,sunu,makas yapıştırıcı.
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru-cevap,beyin fırtınası,örnek olay,gösteri,grup çalışması,,tartışma,canlandırma
1.MERAK UYANDIRMA:Kulaktan kulağa oyunu ile derse başlandı.
2.İLGİYİ ODAKLAMA:İletişim oyunu oynandı. 5 öğrenci seçildi sınıftan,4 öğrenci dışarı çıkarıldı,içeride kalan öğrenciye 4 cümleden oluşan bir metin okundu.Sıra ile içeri giren arkadaşlar birbirlerine soru sormadan ne duyduklarını aktardılar.En son öğrenciden ne duyduğunu tekrar ettirdikten sonra metnin doğrusu okundu.
Neden ilk baştaki bilgiler en son arkadaşımızda farklı ve yanlış bir şekilde çıktı.Alınan cevaplar üzerinde konuşuldu.(kimi dinlerken başka yere bakıyordu,iyi dinlemediler,soru soramadıkları için doğrusunu öğrenemeyip kendileri uydurdular:)Birbirimizi iyi dinlemediğimiz için başımıza neler gelebileceği üzerinde konuşuldu.İyi dinlemenin ve düzgün konuşmanın önemi hissettirildi.
3.ÖĞRENME DENEYİMİ:
1.İletişim kurarken gerçekleştirdikleri özensiz davranışların hangi sorunları yaratacağı ,
2.Kaba davranışların ve konuşmaların ilşkilerimizde hangi sorunları yaratacağı sorunları belirlemek için Yalnız Eşek adlı masalın drama çalışması izlendi..
Masalda geçen (iletişim adına ) olumsuz ifadelerin neler olduğunu bulup yazmaları istendi.
Bulunan ifadeler tahtaya yazıldı.Bu ifadelerin iletişimimizi nasıl olumsuz yönde etkileyeceği üzerinde konuşuldu.Ders kitapları açtırılarak konu ile ilgili bölümü incelemeleri ve bu olumsuz ifadeleri nasıl olumlu hale dönüştürecek cümleler oalabilirliği üzerinde grupça fısıltı kümeleri ile çalışmaları istendi.
Nezaket ifadelerinin neler olabilirliği üzerinde örneklemeler alındı.Grupça öğrenciler tahtanın önüne alındı ve bir dans müziği çalındı,dans müziği durduğunda ise bir birlerine (karşısındaki) olumlu bir ifade yada nezaket cümlelerinden birini kullanmaları istendi.(bu gün çok güzelsin,teşekkür ederim-saçların çok güzel olmuş-bu kazak sana çok yakışmış,çok güzel şarkı söylüyorsun,resim yapıyorsun...)Çalışma sonrası bu ifadeler kendilerine kullanıldığında neler hissettikleri soruldu.Nezakaet ifadelerini hayatımızın hangi bölümlerinde nasıl kallanmamız gerektiği üzerinde konuşuldu ve tahtaya her gruptan bir örnek yazıldı.
DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:Her gruba olumlu ve olumsuz iletişim ifadeleri verildi.Bu ifadeleri görsel sanatlar dersinde hazırladıkları elmalara ( mutlu ve mutsuz )yapıştırarak gruplamaları istendi
Yalancı çoban adlı şarkı söylendi.
DEĞERLENDİRME:Ders kitabında Çalışma bölümündeki öz değerlendirme çalışması yapıldı..
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...